onsdag 30 december 2015

Året 2015

2015 närmar sig sitt slut och jag tar mig tid att reflektera över året som gått. Som vanligt har vissa saker som jag föreställde mig inte blivit av och andra har tagit en helt annan skepnad än jag trodde i början av året.

Med Flying Hippo och denna bloggen har det gått trögt även om jag tycker att jag har utvecklat både mitt skrivande och fotograferande. Jag har dock inte tillräckligt många läsare ännu för att vara intressant för ett bloggnätverk så det får bli en målsättning för nästa år. Jag har en podcast på gång. Både format, gäster och teman finns på pappret men inte i praktiken ännu.

Även på träningsfronten har det varit ett trögt år. Jag har varken cyklat eller SUPat och knappt sprungit heller för den delen. I ärlighetens namn har jag inte tränat vidare mycket alls, mer än de sista månaderna då vi hade en tävling på jobbet. Jag får nog känna efter hur jag vill att träningen 2016 ska se ut och vad jag vill uppnå med min träning.

På instruktörsfronten har det gått lite bättre. Jag har utbildat mig och börjat leda klasser i yinyoga, och jag älskar det. Jag har även börjat leda mer avancerade yogaklasser i mindre grupp och det har verkligen utvecklat mig som yogainstruktör. I övrigt har det varit struligt med B.A.B.Y. runners team och vi beslutade att ta en paus fram till våren. Visionen om att erbjuda personlig träning i yoga och att vidareutbilda mig inom kost och hälsa står kvar...

Min egen hälsa har trots avsaknad av träning varit bra. Jag har lagat massor av bra mat och varit aktiv i vardagen, i alla fall tills jag började jobba igen. Jag har börjat styrketräns så smått men inte alls tungt, även om det känns just tungt. En sak som jag gjort riktigt bra i år är att ta mig tid för återhämtning. Yogan har mestadels bestått av de klasser jag har guidat och de räknas inte riktigt, men det har varit bättre än inget i alla fall.

Sist men inte minst hade jag planer på en bok. Den idén jag hade då finns fortfarande kvar, men jag är ju faktiskt igång med en annan bok. Har du inte redan spanat in Mitt yogaliv så gör det nu med detsamma!


Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie