onsdag 6 januari 2016

Vinter i Skåne

Det började med frost kyliga vindar och sen kom äntligen snön. Det är inte många dagar på ett år som snön ligger vit på marken och lyser upp den annars rätt gråa tillvaron. Dessa kalla men soliga dagar har vi varit på utflykt i skogen och åkt pulka, eller försökt i alla fall. Jag och maken hade nog roligare än barnen. :)








Jag har också varit ute på två löppass i snön, ett kortare på egen hand och ett lite längre tillsammans med maken. Alltså allt är ju relativt, det långa passet var 7 km och vi gick ett flertal gånger. Men nu har jag faktiskt satt ett träningsmål. Den 14 april (min födelsedag) så ska jag kunna springa samma runda utan att gå och utan att få ont i kroppen.


Flygande hälsningar /Nellie

2 kommentarer:

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie