torsdag 20 december 2012

Rätt eller fel

Jag försöker verkligen göra medvetna val för att vara snäll mot vår natur men ibland väljer jag ändå det sämre alternativet ur miljösynpunk. Som när de ekologiska paprikorna är tre gånger dyrare än de "vanliga". Denna gången gäller det julgransljus. Vi har köpt en LED-slinga som jag ringlade runt granen men det blev sånt där blåaktigt ljus så vi bytte till den gamla hederliga julgransbelysningen i stället. Den drar mer energi med ger ett mycket behagligare och mysigare ljus. I kväll har vi förutom klätt granen även slagit in de första julklapparna, allt till tonerna av Micke Bubbel (på repeat). Julstämningen är på topp! :)

I vår familj kör vi sedan ett par år tillbaka julklappsspelet på julafton så det blir inte så många klappar att slå in. Det är en toppenbra tradition som gör att klapp-hysterin minimeras. Rekommenderas!

Hur går det med era julförberedelser?

Den gamla hederliga ljusslingan

Granen med LED-ljus

3 kommentarer:

  1. Måste erkänna att jag gillar den gamla slingan bättre. Det kanske är okej att göra ett undantag nån gång? Säger en som inte alls är så miljöklok som du.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med, det blev mkt bättre med de hederliga gamla ljusen... kanske är det tanken som räknas, ni försökte ju :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, vilken skillnad! Gult ljus ska det vara. Och äkta gran, inte i kruka, så är det. :)

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie