onsdag 22 juli 2015

En härlig sommardag


Denna dagen låg öppen för våra fötter och vi hade inga planer över huvud taget. Att vi skulle hitta något att göra, det var jag övertygad om, men att det skulle bli en riktigt härlig sommardag, det anade jag inte. Det hela började med att vi åt lunch ute i trädgården, eftersom vi insåg att det var strålade och över 20 grader ute. Det hade vi helt missat när vi lallat runt inomhus under förmiddagen. Det var en riktigt toppen-lunch, förutom en himla massa tjat om att äta upp maten.


Efter lunchen fortsatte vi att fixa lite här och där. Systrarna lekte en stund med varandra på en filt i skuggan medan jag och maken relaxade en stund i utesoffan efter maten. 




Sen ville storasyster vara ifred så hon gömde sig i sin nya koja. Halva familjen tog en eftermiddagstur till biblioteket och bageriet och när de kom hem så bjöds det både på sagostund och smaskigt mellanmål. 


Nu hade det blivit riktigt varmt så vi tog fram vattenkanan och som vi åkte! Vill du se filmerna så finns de på mitt Instagram-konto. Sen var vi alla hungriga och smaskade glatt i oss nyskördad potatis med smör och salt, innan kvällsmaten. Jösses vad gott det är!


Imorgon är också den en oplanerad dag, undra vad vi ska hitta på då?!?

Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie