lördag 10 maj 2014

Morgonträning med minicirkel

Veckan har varit minst sagt intensiv. Det har varit fullt med aktiviteter, i princip varje kväll, och med en ny tjänst på jobbet och massa nytt att lära sig och ta tag i så är jag rätt mör denna lördagkväll. Veckans träning har dock gått över förväntan men ändå kommer jag på mig själv att tänka att jag inte tränat så bra denna veckan. Varför då? Jo, de där morgonpassen jag börjat med glömmer jag liksom bort. Lite konstigt faktiskt. Jag har tränat ett pass varje dag och det är ju mer än jag brukar. Det känns i alla fall bra med morgonträningen även om kvaliteten på de passen inte är den bästa. Framöver tänker jag lägga till en liten cirkel med styrka på slutet. Då blir löpningen mer som en uppvärmning och då gör  det inte så mycket om det går lite långsamt.

Minicirkel för axlar och armar
Inga redskap behövs. En bänk eller mur kan underlätta men är inget måste.

1. Armböj
Tänk kvalitet framför kvantitet.  
Sätt händerna på en bänk eller en mur för en lättare variant.

2. Tricepsböj
Kom ihåg att ha rumpan nära fingertopparna för att undvika negativ belastning på axlarna.

3. Axelpress
Tänk stående hund och bör på armar och knän samtidigt. 

Kör 8-12 repetioner av varje övning. Upprepa 3 varv.

Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Du är duktig du! Just nu, när jag precis kommit igång med träning igen....och försöker få rätt på mina matvanor, så tycker jag att man inte hinner med så mycket mer än det! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie