söndag 13 juli 2014

Eat your greens

Efter dagens ihållande regn och ett besök på IKEA så tyckte jag att det var en bra idé att pyssla lite i trädgården. Det växer nämligen väldigt ojämnt i våra pallkragar. Sallad, spenat och mangold finns det i överflöd medan morötter, rödbeta, salladslök mm inte verkar trivas så bra alls. Så ikväll skördade jag det som blivit lite vildvuxet och så drog jag upp allt som inte verkade växa och satte nya frön, sådana på band så det blir lagom tätt med fröna. Jag fick detta tips av min fina vän Jennica när vi sågs i söndags och tänkte att det är värt att göra ett försök. Det är nog i senaste laget att sätta fröna nu men jag hoppas det innebär att vi kan skörda grödor långt in på hösten istället.


Nu ska jag bara ta hand om skörden också. Mangold har vi mängder och jag tror att jag ska testa att göra grön smoothie på en del i morgon. Om det finns någon som har något tips på recept med mycket mangold i så tar jag tacksamt emot det.



Flygande hälsningar /Nellie

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen skrutt med mina rödbetor oxå.
    Men jag trodde det var fel på mina gröna fingrar.
    Njut av skörden!

    Kram

    SvaraRadera
  2. "Bara gör"! :)
    Och kul att du testade, ska bli spännande att se om det vill komma upp några morötter nu! Vem vet....
    Om du får tlll en god grön smoothie får du gärna lämna recept på den....hade varit roligt att prova!
    Kram Jennica

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie