onsdag 2 juli 2014

Sommarsemla

I morse när jag rotade i frysen efter något att tina till kvällsmaten så hittade jag en påse semlebullar, en glutenfri variant som jag testade då det var semla-tid tidigare i  år. Av någon anledning fick jag för mig att tina ett par av bullarna så till förmiddagsfikat så vispade jag lite kokosgrädde som stått i kylen ett bra tag och så mixade jag ihop en snabb mandelmassa. Mums vilken god semla det blev! Lite annorlunda i smaken med kokosgrädden och tack vare den egenmixade mandelmassan, inte lite söt som en traditionell variant.




Som pricken över i:et  strösslade jag över ett par nypor av Lilla Lena, som är en del av en kryddserie jag hittat nyligen. Lilla Lena är  egentligen en krydda för fruktdesserter, men det gick bra på semlan också, och den innehåller rårörsocker, hibiskusblommor, citrongranulat, blåbärsflingor, hallongranulat, kanel och vanilj. Herbarias kryddor har inga konstiga saker i sig, är helt ekologiska och har dessutom en riktigt fin förpackning. Men smakar det så kostar det också. En bruk gick på strax över hundralappen, men det får det faktiskt vara värt!




Flygande hälsningar /Nellie

2 kommentarer:

  1. Mums! Vad spännande med sommarsemla! Och gott! :)
    (Träningsvärk lite här och var....)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag försöker googla fram vart jag kan köp karas kokosgrädde, vart köpte du din?=)

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie