lördag 9 augusti 2014

Alla njuter av leveranser överallt

Har ni lagt märke till vilka "modeord" som används flitigt i sociala medier för tillfället?

De mest frekventa jag ser mest just nu är NJUUUT och LEVERERAR. Jag har helt ärligt lite svårt med just dessa ord. Vad jag njuter av behöver väl ingen annan berätta för mig, eller? Och att någon/något levererar något låter inte alls särskilt mysigt eller härligt i mina öron. Det låter mer som ett jobb eller uppdrag som utförs, och inte alls speciellt kul.

Nu tycker ni kanske att jag är lite gnällig och det kan jag väl hålla med om. Jag tycker bara inte riktigt om när det blir så tydligt hur vi anammar språket helt blint för att passa in i det digitala snacket. För jag tror inte att många skulle använda dessa ord när vi pratar med varandra på riktigt.

Vilka moderord finns det mer som ni noterat?

Flygande hälsningar /Nellie

3 kommentarer:

  1. Ett ord som var modeord för ett tag sen - CHECK.
    Det hade jag och har fortfarande problem med.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu blev det lite så här att "great minds think alike" i våra bloggar, men jag hade faktiskt tänkt skriva om ordet 'levererar' jag med, för jag håller verkligen med om att det blivit för mycket av det ordet i sociala medier den här sommaren! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja det är rätt ofta det blir så. Kanske är "levererar" utdöende?

      Radera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie