torsdag 28 augusti 2014

Sjukstuga

Det började egentligen redan i måndags med att jag kände mig lite sträv i halsen men det ignorerade jag tydligen. Igår morse kände jag att det kanske inte var så smart med tisdagens löpning. Svullen hals och tungt huvud som sedan utvecklades till feber. Efter lunch orkade jag inte mer så jag sjukanmälde mig och intog horisontellt läge i soffan. Hela eftermiddagen pimplade jag citron-ingefära-honungs-vatten i hopp om att krya på mig snabbt. Det blev också en liten stund på nya uteplatsen med ett rykande färskt avsnitt av Träningsglädje talks. Jag slumrade sedan till en stund och vaknade av att det var lite kyligt eftersom solen hade försvunnit. Kvällen fortlöpte i soffan och har fortsatt så denna förmiddag. Jag fortsätter även med pimplandet av citron-ingefära-honungs-vatten.

När jag har ont i halsen är det mycket jag inte vill äta och dricka, som kaffe, fil och bröd. Till frukost blev det därför en smoothie, med smak av äppelkaka. Den hade nog passat bättre till mellanmål eftersom den smakade som en efterrätt men det fick duga. Vilken tur att det blev två portioner så även mellanmålet för dagen är fixat.


Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie