måndag 19 januari 2015

En vissen dag

De nya rutinerna med gröten dissades totalt av den stora tjejen och morgon var allt annat är lugn och trivsam. Jisses vilken vilja den tjejen har! (jag undrar vem hon fått det ifrån?!?) Efter mycket tjat, skrik och lirkande så traskade vi i alla fall iväg not förskolan men när vi kommit ungefär halvvägs så blev hon ledsen igen och när hon sa att hon ville gå hem så brast det för mig också så vi vände om, gick hem och kröp upp i soffan istället. Det är inte helt lätt det här att se till att båda barnen med väldigt olika behov har det bra.

Denna dag började alltså inte så bra och jag kände mig rätt vissen hela förmiddagen. Vändpunkten kom när jag fick ett väldigt omtänksamt SMS från grannen med en inbjudan om att följa med på gympa ikväll. Jag svarade självklart JA och började genast se fram emot att komma iväg en stund och flörta lite med både musklerna och flåset. Jag ska erkänna att jag inte är jätteförtjust i traditionella gympapass men just nu är det helt rätt för mig. Det var inte så roligt att jag rycktes med och tog i för mycket och jag bytte enkelt ut alla sit-ups och plankor mot mamma-mage-övningar. Bra där Nellie! Det var så skönt att svettas och jag vill definitivt göra det igen. Snart. Träning är helt klart bästa sättet att vända en vissen dag!
 

Flygande hälsningar /Nellie

2 kommentarer:

  1. Man lyckas inte varje gång helt enkelt, och detta var ju allra första morgonen....inte lätt. Bara på det igen! Hoppas ni lyckas trimma in rutinerna snart, eller så blir det som det blir helt enkelt. Tänker på dig, stor KRAM!

    SvaraRadera
  2. Så bra att du gjorde det som kändes bäst. Detta kommer att gå fin fint det här. Nu gäller det bara att ge det tid och en dos tålamod. Kram 😍

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie