tisdag 26 maj 2015

Yinpremiär

Igår ledde jag mitt första yinyoga-pass. Jag var lite nervös att jag inte hade förberett tillräckligt mycket snack eftersom man håller positionerna så länge, men timmen bara flög iväg. Som tur är såg jag att det började bli ont om tid innan det var för sent så jag gjorde en snabb justering i planeringen för att se till att det blev tillräckligt med tid för savasana (djupavslappning).

Jag känner mig så glad, pirrig och förväntansfull när jag sitter där längst fram i yogasalen innan passet börjar. Sen när vi är igång så kör jag mest på känsla. Jag har dock alltid förberett mig väl och har klart för mig vad jag vill förmedla med passet, men det är sällan jag håller mig strikt till planen. Så är det med det mesta i mitt liv. Att följa planer till punkt och prickar är inte riktigt min grej helt enkelt.

Ikväll har jag löpcoachat B.A.B.Y. Runners Team Malmö och självklart bjöd jag även på ett par yogapositioner, både som uppvärmning och nedvarvning.


Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie