lördag 17 augusti 2013

Rekord

Igår var det dags för 10,2-rundan igen, fast denna gången skulle jag springa på egen hand, utan maken eller någon annan om höll koll på mig, tiden och tempot. Jag våndades redan kvällen innan men bestämde mig där och då när på dagen jag skulle springa och föreställde mig hur grymt det skulle vara att klara det själv, och bara för min egen skull, även om jag också vill visa coach Emma att jag kan.

Uppladdningen blev inte direkt som jag hade hoppats. Mindre och sämre sömn och en väldigt gnällig förmiddag. För en kort stund var jag till och med inne på att skjuta upp rundan till senare på dagen men jag kom snabbt på bättre tankar. Jag vet ju att det inte hade blivit bättre. Så jag tog mig i kragen, tänkte bra tankar och gav mig av.

Kan ni tänka er, jag persade med hela 4 minuter (sedan förra veckan) ! Jag har visserligen sprungit milen betydligt snabbare i mina unga år men de resultaten anser jag vara preskriberade vid det här laget. Jag valde att strunta i att hålla koll på tiden under rundans gång, och på så sätt testa hur bra jag har koll på att "känna" tempot. Det hade jag hyfsat bra koll på.

Det var en härlig känsla att stanna klockan och se att det hade gått ungefär så snabbt som jag trodde. Kroppen känns dock något trött idag, fötterna har skav och höfterna gillar inte riktigt löpningen så frågan är om jag ska satsa på fler intervallpass istället framöver. Jag får överlägga saken med coachen. Vad tror ni är bäst? Fortsätta med "långa" pass eller satsa på kortare och mer intensiva intervallpass?

Så här glad blir man efter en löprunda!

Flygande hälsningar /Nellie

7 kommentarer:

  1. Shit vad bra jobbat! Grattis!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grymt jobbat!!! Heja dig!!! Härlig känsla när man slår sitt rekord!!!
    Och hur du ska fortsätta har jag ingen aning om, du får testa dig fram och ta ett samtal med coachen!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Wow, 4 minuters förbättring, det är ju grymt bra gjort!!! Jag tycker utifrån vad man läser på olika forum och i tidningar, att man ska köra både intervallpass, tempopass och distanspass under en vecka, men det beror ju såklart på vad man är ute efter :) Hoppas du kan få bra tips från coachen.
    Kram från en imponerad Jennifer

    SvaraRadera
  4. Grymt bra att förbättra tiden med så många minuter!! Jag är helt klart impad! Och på frågan om du ska fortsätta springa långpass eller ej....jag är inte rätt person att råda. Men om jag nu ska säga nåt, så känns det kanske som om du "pressar" kroppen lite väl mycket genom att "redan" springa så långt....? För även om du är rent generellt vältränad så är du ju kanske inte löpvältränad...om du förstår. Det är lätt att man sliter på kropppen, man vill för mycket för snabbt. Men...vad vet jag! :)
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  5. Bra!!!!! 👍✌✋🙏👏💪

    SvaraRadera
  6. Bra!!!!! 👍✌✋🙏👏💪

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie