onsdag 3 september 2014

Min höstlista

Inspirerad av två härliga tjejer som båda skriver om sina planer för hösten, fast på lite olika sätt, så har jag tagit mig en funderare på vad jag vill att min höst ska innehålla. Pernille listade saker hon skulle börja med, sluta med och fortsätta med. Det är en bra och enkel modell som får en att tänka till även på saker man ska sluta med. Sara körde en höst-bucket-list i sin senaste pod där hon listade de saker som hon vill göra denna höst. Jag hänger på och gör detsamma.

Jag skulle säga att det viktigaste är att fundera på vad du vill göra/uppleva/uppnå de kommande tre månaderna och se till att få ner det på papper i någon form, eller gör en videoinspelning istället om det känns roligare. Vitsen med att ha det på pränt på det ena eller andra sättet är att du då gör det tydligt för dig själv vad du vill och då kommer din hjärna automatiskt att fokusera på saker som leder dig i den riktningen. Man kan säga att du programmera ditt undermedvetna och på så sätt ökar du chanserna att du kan göra/upplev/uppnå det du satt sagt att du vill. Det är lite som när du har en bild av en jacka du vill ha, eller en ny frisyr du funderar på. Plötsligt ser du bara massa jackor eller frisyrer överallt. Så se till programmera hjärnan med saker som gör dig glad, som ger dig energi och som gör att du mår bra. Här kommer nu min höstlista. Hur ser din lista ut?

Cykla på min nya cykel

Träna styrka för överkroppen

Göra knipövningar så jag inte behöver kissa på mig 

Yoga mera, med mindre prestationsfokus

Prova en matkasse

Skörda trädgårdens grödor

Anmäla mig till en kurs i kostrådgivning

Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. jag håller med - att skriva på papper är det allra bästa. därför älskar jag min papperskalender!!

    det fina med bucket lists är att man kan ha med både stort och smått; cykla och kurs låter som en bra kombo tycker jag!! :)

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie