måndag 29 juni 2015

Jag älskar kravlös träning

Det var när jag började med gruppträning som jag verkligen började tycka om att träna. Dynamiken och musiken är det jag går igång på. Men det betyder inte att jag gillar all gruppträning. Nej, långt ifrån. Men ett bra koreograferat pass med en lagom peppande instruktör men musik jag gillar, jag då ler jag hela passet igenom. Under mina första år på Gerdahallen, innan jag själv blev instruktör, så var jag frekvent besökare på klassiska step- och aerobicpass. Step styrka med Lotta var mitt absoluta favoritpass (för jag gillar även att träna styrka). För mig var det en känsla av fest att gå på dessa pass, som en kväll ute på dansgolvet, minus alkohol, obekväma skor och alla människor som dansar och slänger med håret.

Jag gillar fortfarande att träna i grupp men jag uppskattar även att träna på egen hand och då ger jag mig helst ut på en joggingrunda i skogen. Om jag känner för det river jag även av ett par backintervaller i slutet av passet. Det som är gemensamt för min träning är att den ska vara kravlös och lustfylld. De få gånger jag provat att träna mot ett specifikt lopp har jag alltid blivit mindre motiverad till träning. Jag tränar för att må bra och ha en frisk och stark kropp. Sen är det även en bonus att jag får en kropp som jag trivs i rent visuellt.

Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie