torsdag 4 juni 2015

Jag förstår mig inte på golf

Först skulle jag vilja börja med att reda ut begreppet träningsform. Som jag ser det är det en aktivitet som syftar till att förbättra din fysiska kapacitet. Till skillnad från en hel del sporter som det tävlas i men där en inte sätter kroppen i någon nämnvärd rörelse, schack till exempel. Jag har alltid undrat varför det är en sport? För mig är sport = träning, men det kan ju så klart vara olika för olika människor.

Anyhow, en träningsform jag inte förstår mig på är golf. Jag har testat ett par gånger tillsammans med ett gäng kompisar på banor som inte kräver grönt kort. Under de omständigheterna tycker jag att det är rätt kul, när man ser det mer som ett sätt att umgås. Men annars verkar det alldeles för krångligt, och dyrt. Jag menar först ska en ta grönt kort, skaffa klubbor, vara medlem i en klubb, och så måste man ha snygga kläder på sig. Varför? Nej, det är alldeles för många regler för min smak. Till råga på allt tar det en hel evighet att gå en runda. Träning ska vara enkelt, och lättillgängligt, det är inte golf.


Flygande hälsningar /Nellie

3 kommentarer:

  1. Tror jag ska be min pojkvän kommentera det här.

    SvaraRadera
  2. Man behöver inte ha snygga kläder, bara inte gå barbröstad, det är bara klädregler för proffsen. Det finns andra idrotter som är dyrare, kräver certifikat mm, t ex paradgliding, där krävs också specialkläder. Ja, golf kostar en del men de finns de som tycker att spelet är roligt och man kan variera spelformer så att man kan tävla mot varandra. Att du inte förstår dig på golf får stå för dig, och du brukar inte vara särskilt dömande så jag blev ganska förvånad över detta inlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Carro. Jag menade inte alls att döma någon som spelar golf, det är ju upp till var och en. Jag raljerade lite i inlägget, trodde att det framgick, men tydligen inte. Jag vet att mycket har ändrats inom golfen de senaste åren och både min man och bror har spelat in massor av år. Det finns självklart en massa bra saker med golf, men jag förstår fortfarande inte mig på det. My loss förmodligen. :)

      Radera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie