fredag 1 mars 2013

Göteborg

Jag sitter på tåget på väg mot Göteborg. Solen skiner och tåget är i tid. Jag ska träffa en kär vän som jag pluggade med i Ronneby i början av 2000-talet. Vi träffas inte så ofta men när vi ses känns det som det var i går, precis så som det ska vara med riktiga vänner. De senast gångerna vi har träffats har maken varit med men denna gången blir det tjejträff! Jag kom på mig själv med att ha glömt vigselringarna hemma, hoppas maken förstår att det inte var med flit. :)

Vi har inga specifika planer alls (vad jag vet i alla fall), förutom en långpromenad i Slottsskogen i morgon förmiddag. Kanske blir det shopping blandat med fika och massa snack, och kanske ett glas vin eller två? Oavsett vad så kommer det bli hur trevligt som helst, det är jag säker på. Jag kommer visserligen sakna mina älsklingar där hemma men dem får jag ju träffa på söndag igen, det ska jag nog klara. Här kommer bild på lill-tjejen i alla fall, mest för att jag inte hade någon mer passande.

Önskar er en riktigt bra helg!

Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Välkommen till Göteborg ;-)
    Hoppas att du får en trevlig helg i Gbg med din vän, låter som en sann vän när man bara kan vara i ett sällskap!
    Slottskogen är så mysigt att promenera i, så jag hoppas att dagen ger er sol och underbart vårväder!
    Det kan vara bra att få sakna sina kära där hemma, snart e det ju söndag igen :)
    Kram

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie