måndag 11 mars 2013

Minusgrader och örtträdgård

Minus 8 grader, det stod termometern på i morse. Nu får det väl ändå räcka tänkte jag när jag satte mig i bilen och körde mot jobbet. Solen sken förvisso, det är ju alltid trevligt. Jag är så sugen på att kicka igång örtträdgården som jag drömmer om, än så länge får jag hålla till godo med halvvissna örtkrukor i köksfönstret.

Det blir ett kort inlägg i dag. Jag har svävat iväg från mig kvällsrutin som innebär att jag ska börja runda av kvällen kl 22 och vara i säng, redo att sova 22.30. Nu är klockan snart 23.00 och jag har varit gå-och-lägga-mig-trött ett par timmar. Jag har dock tränat yoga i en timme, testar ett par nya appar och hoppas hitta någon som är bra nog att rekommendera till er.

God natt! /Nellie

5 kommentarer:

  1. En yoga-app? Det lät intressant... dela gärna med dig om du hittar någon bra. Ashtanga-yoga? Så man slipper memorera övningarnas följd?

    SvaraRadera
  2. Jag vill så gärna ha en bra kvällsrutin, speciellt som jag just nu läser boken Ayuruveda av Sanner & Ljungsberg som handlar om vilken typ av människa vi är och vad som passar oss att leva efter. Ska man gå efter den borde jag lägga mig vid 22 ungefär vilket stämmer med vad jag verkar må bra av. Tyvärr så gör sjukdomen att jag sover en del på dagarna och då är jag inte alltid så trött vid den tiden... Här har vi också vansinnigt kallt! Har bott i trakterna i snart åtta år men vänjer mig inte vid det råkalla! Sov sött! Kramar

    SvaraRadera
  3. Här i skrivande stund har vi -11, solen lyser och det kommer säkerligen att bli en härlig dag för det är vindstilla men nu får det vara nog med kyla...
    Jag drömmer också om en örtträdgård men jag har inga gröna fingrar... Och nu när man "bara" är hemma så skulle jag vilja så fröer, men så vips försvann tiden och jag gör något annat!
    Jag kommer också i säng vid 23, sent för mig jag är ingen kvälls människa alls

    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Ja, satan så kallt det är. Du, hur tycker du att Ayurvedan funkar? Ska man ge sig på det?

    SvaraRadera
  5. Ja nu får kylan ta och ge sig, men det är bra härligt med solen :).
    Blir spännande att höra om du hittar några bra yoga-appar. jag måste ta tag i och börja yoga igen, min kropp protesterar så mot träning, det är nog yoga den behöver nu.
    Kram Jennifer

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie