söndag 3 mars 2013

Sköna söndag

Det har varit en skön men konstig söndag. Den började så bra med att jag vaknade utsövd vid halv åtta. Jag tog en snabb mini-frukost, kollade på Vasaloppet och vek tvätt, städade sedan badrummet och gav mig därefter ut på en kort men ganska snabb löprunda i solen. Jisses vad härligt det var med solen i ansiktet!

Vid 10-tiden kom älsklingarna hem (de passade på att hälsa på farmor och farfar när jag var bortrest) och då åt vi en andra frukost/förmiddagsfika. Där efter vände det, jag blev illamående och kände mig plötsligt väldigt matt, bara så där. Jag vilade i hopp om att det skulle bli bättre, och det blev det men känslan av lätt illamående sitter kvar än. Nu skulle man kunna tro att lill-tjejen ska få ett syskon men så är inte fallet (inte ännu i alla fall).

Trots denna vändning i energi så tog vi en liten tur i skogen under eftermiddagen, det var ju trots allt en riktigt fin och solig dag. När vi kom tillbaka från skogspromenaden så ville lill-tjejen knata fram och tillbaka på gatan utanför huset och det blev ett väldigt sprattlande när vi tyckte att det var dags att gå in och äta kvällsmat.











9 kommentarer:

  1. Stackare då! Hoppas att du mår bättre idag. Ser iaf ut som ni fick några sköna timmar ute i det fria :-)

    SvaraRadera
  2. Det där med illamående har jag med. Kommer och går lite. Känns precis som gravid-illamående men det vet jag att det inte är. Lite jobbigt är det i alla fall men det går nog över när influensan släpper greppet om mig hoppas jag.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Man har ju nästan glömt av hur ljuset påverkar en :)
    Usch då, hoppas att du mår bättre idag! Den där
    Influensan kommer fortare än man anar...
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Denna UNDERBARA sol!
    Hoppas du mår bättre idag.
    /kramar Johanna

    SvaraRadera
  5. Det är ju så underbart att få vara ute i solen!
    Fy för illamåendet hoppas att det har gett med sig nu.
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  6. Fy, illamående är knappt ens okej när man är gravid, och absolut inte när man inte är det!:-( Hoppas du blir av med den känslan fort! Klart man inte vill gå in när man precis lärt sig gå alldeles själv:) Det ser ut som om våren kommit till Skåne. Här är det också lite sol men blååååsigt! Kram

    SvaraRadera
  7. Och solen och värmen höll i sig! Så skönt. Hoppas du mår bättre. Kram!

    SvaraRadera
  8. Han fyller ett på fredag våran lille kille! Ett år som bara försvunnit i ett nafs!
    Jag gör mest "get focused" och väljer Ab burner eller sculped arms! Jag pw/joggar också!
    När jag var gravid med Noah så fick jag ett gigantiskt SF-mått, magen var hur stooooor som helst, fick gå på en massa extra kontroller för att kolla att allt va ok (Det var ok alla gånger) men magen bara växte och växte!
    Sen slutade det med akut kejsarsnitt, hans puls var alldeles för låg när jag fick värkar!
    Så jag är inte så god vän med min mage och tycker att detta känns otroligt jobbigt och magmusklerna ligger antagligen kvar på sjukhuset ;-)
    Så ab burner passar bra för mig..
    Jag har inte gått in så
    Hårt för träningen innan som jag gör nu, mest pw har det blivit med barnvagnen men nu kände jag att det var dags att fixa magen... Man kommer till en gräns där man inte känner sig nöjd!
    Men träningen har gett bra resultat så nu är jag ännu mer taggad...
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Sitter här och försöker läsa ikapp en massa bloggar. Det var verkligen trevlig att träffa dig "härförleden" som det hette förr!

    Kram-kram

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie