onsdag 17 juli 2013

Glass eller glass?

Jag vet att detta kan låta lite konstigt för många, speciellt så här i sommartider och jag berättar verkligen inte detta för att verka präktig eller duktig, det är bara ett faktum, jag gillar inte glass. Alltså, jag äter glass ibland fast inte vilken glass som helst och bara i små mängder. Det är för sött. Däremot så älskar jag den "glass" jag gör själv här hemma, baserat på banan och avokado istälet för grädde, raw glass helt enkelt! Man kan smaksätta med allt möjligt; hallon, jordgubbar, mango, choklad osv. och lite vanilj är ju alltid gott. Yoghurtglass kan också vara ok, jag såg t.ex. ett recept på basilikaglass som jag vill testa.

Raw hallonglass
Raw hallonglass till 4 pers:

2 frysta och halvtinade bananer
2 - 3 dl frysta hallon
1 - 2 avokado (beroende på storlek)
1 tsk vaniljpulver

Till garnering:
Färska hallon
Rostade och hackade hasselnötter
Raw kakaonibs

Börja med att mixa den halvtinade bananen och frukt/bär tills det har smulats sönder ordentligt. Häll i avokado och vanilj och mixa till en smet. För att undvika att glassen smälter, sluta mixa så snart det har fått glassliknande konsistens. Häll upp i skålar eller glas och garnera. Klart! Snabbt, gott och nyttigt! Observera att om man börjar äta denna glass så kanske man inte gillar vanlig glass lika mycket längre...

Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie