torsdag 25 juli 2013

Självförsörjande

Jag funderar ibland om hur det hade varit att vara självförsörjande på mat, kanske inte på allt med den största delen. Den romantiska sidan av det tilltalar mig mycken men samtidigt förstår jag att det inte är helt enkelt. Speciellt djuren hade jag haft svårt för att sköta och sedan äta. Paradoxen i det hela är att det skulle vara det absolut bästa köttet men jag tror att jag hade haft svårt för att äta "mina egna djur", för starkt känsloband helt enkelt. Jag tror jag håller mig till att odla lite egna grönsaker ett tag till...

Första skörden av squash, de ska vara runda.
En annan sak som också kan gå under kategorin självförsörjande är att vara instruktör, träningen blir självförsörjande kan man säga. Jag tjänar lite pengar på att leda pass och för dem köper jag träningskläder och åker på träningskonvent. Det går på ett ut, ungefär. Men det bästa med att vara instruktör är ändå att inspirera och peppa de som tränar med mig, och som bonus så får jag träna själv, även de dagar då jag inte riktigt känner för att ta mig till gymmet. Tips på tabataövningar kommer snart...

Flygande hälsningar /Nellie

2 kommentarer:

  1. Det där med att vara självförsörjande på grönsaker och bär har jag också funderat på i sommar. Helt självförsörjande kommer jag aldrig att bli, för mycket jobb helt enkelt. Och eftersom jag är en person som är en "periodare" i vad jag gillar så hade det nog inte funkat! :)
    Och att äta mina egna djur..?!?! Nix, nope, aldrig i hela livet! :)

    Men det är kul att odla eget och att kunna gå ut i trädgården och plocka hallon till filen, ta lite rabarber till en paj osv. Nästa år ska jag utöka mitt pallkrage land och få lite mer ordning och reda!

    Och självförsörjande träning låter bra. Att ha ett litet "måste", dvs en bestämd tid att passa. För det är ju inte alla dagar man känner för det eller det är lite extra svårt att lyfta rumpan från soffan! :)

    Saknar dig! Märks det...? Det här blev ju ett helt brev! :)

    KRAMISAR!

    SvaraRadera
  2. Vlken rolig spinn, självförsörjande på träning. Det gillade jag :-). Vad gällande mat så drömmer jag verkligen om att kunna odla mina egna grönsaker... Här från en lägenhet i Singapore känns det ganska långt borta. lite tomater på balkongen kan jag kanske få till :-)

    och supersnygg frilla!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie