onsdag 3 juli 2013

Sallad och nypotatis

Det är så mycket lättare att äta gott och nyttigt under sommarhalvåret. Eller vad säger ni? Förutom de självklara jordgubbarna så är mina favoriter sallad av olika slag och så nypotatis. Det är grejer det! Man kan variera i det oändliga med färska örter och dressingar, och så lite lax, kyckling eller någon ost till det. Mums! Min basic-dressing består av citron och oliv- eller rapsolja samt lite flingsalt och nymalen svartpeppar alternativt italiensk salladskrydda. Jag provade Ernst citronvinägrette härom dagen, den var också god. Idag lyxade jag till det med snabbsyrad rödlök för det bjöd Tareq på i Slottsträdgården och maken tyckte det var så himla gott. Ernst och Tareq, de är min matidoler för tillfället. Det riktigt lyser i ögonen på dem när de lagar mat, det gillar jag, det känns så passionerat, och genuint.

Nypotatis, syrad rödlök, persilja och citrondressing

Flygande hälsningar /Nellie

2 kommentarer:

  1. Mums! Det där såg riktigt gott ut!

    Och jodå, det blev lite träning igår på Busfabriken....men ändå, suck. Nu är det verkligen dags att sätta igång! Och framför allt sluta äta! Jag äter hela tiden....det har fullständigt 'ballat ur'!

    Stora KRAMAR!

    SvaraRadera
  2. Det ser så gott ut! Och jag håller med om att det känns lättare att äta nyttigt på sommaren :).
    Kram Jennifer

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie