måndag 17 februari 2014

Träningsmotivation

Vad är det egentligen som gör att motivationen för att träna går upp och ner? Själv har jag inte riktigt kommit igång med träningen igen efter skidsemestern men jag har även känt att kroppen behöver en paus. Inte för att jag har tränat extremt mycket och inte heller särskilt högintensivt, men jag har inte haft lika mycket ork som jag brukar. Nu börjar motivationen komma tillbaka och jag känner mig sugen på att använda musklerna och känna att kroppen orkar och vill röra på sig. Tisdagslöpningen och Lördagsyogan är de fasta klasser/pass jag har så de kommer jag fortsätta med och övriga dagar känner jag för få till kortare pass och mer ofta, helst något varje dag. Jag vill träna överkroppen med gummiband för det är något som jag kan göra snabbt och enkelt utan att behöva duscha efteråt. Sen vill jag få in yogan och meditation igen (det där med att skapa utrymme för en kort meditation varje dag har ju inte gått något vidare). Nej, det kommer inte blir särklit hög intensitet på träningen (förutom löpningen) men jag känner att det är den typ av träning min kropp behöver för tillfället. Jag tror jag är redo att smyga igång denna veckan men satsar på att köra mer disciplinerat nästa vecka då jag är klar med detoxen. En sak i taget, det räcker. :)




Detoxen då, hur går det med den? Jo då, förutom en kaffe (med laktosfri mjölk) så är jag på banan igen. Jag kan dock inte säga att jag känner någon påtaglig skillnad efter första veckan, mer än att jag känner mig mer hungrig, trots att jag äter ofta och flera raw food-kakor om dagen. Min slutsats än så länge är att jag inte är överkänslig mot varken gluten eller laktos och att min kropp gärna äter en blandad kost med balanserad mängd av protein, fett och kolhydrater. Jag kommer fortsätta på detox-spåret fram till och med torsdag så vi får se vad jag har att säga mer om detta efter det.

Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Oj, vilka härliga skidbilder!
    Låter klokt att lyssna på vad kroppen vill :).
    Kram Jennifer

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie