torsdag 27 februari 2014

Vikten av återhämtning

Detta är ett personligt inlägg som jag delar med mig av för jag tycker att det är så viktigt att uppmärksamma hur väsentligt det är att tänka på sin hälsa som helhet. Det är inte bara den fysiska delen av dig som behöver näring, träning och vila, utan även den mentala. Det pratas ju mycket om hur viktigt det är att återhämta sig efter träning. Då handlar det om återhämtning från ett fysiskt perspektiv. Men det är inte lika ofta jag läser om vikten av att återhämta sig mentalt. Att låta själen vila. Även om jag har yogan med mig som handlar mycket om just detta så har jag ändå lyckats ignorera hur jag egentligen mår, i själen. Den är trött. Jättetrött. Så nu kommer jag ta en liten paus för att ge mig möjlighet att fylla på energi, inte bara så jag klarar vardagen, utan så jag har lite i depåerna också och kan möta livet med styrka och entusiasm igen.

Jag vill leva livet, inte bara överleva det.

Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Jag hoppas du ska må bättre snart! Skickar en varm kram till dig

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie