fredag 18 april 2014

En lång fredag

Denna dagen går nog till historien som en av de längsta, men så är det ju också långfredagen! Jag har hunnit med en hel massa roliga saker. Vi tar det från början. Häng med!

Efter en lätt frukost så packade jag bilen och körde till Landskrona för att vara med på en Yin Yang-yogaklass med Johanna Andersson. Denna underbara tjej lyckas förena den uråldriga yogatraditionen med dagens moderna tider på ett helt fantastisk sätt i sin Global yoga. Vi började med yin-yoga för att komma åt bindväven riktigt bra innan musklerna blir varma. Sen gick vi över i mer flöde, i yang-delen och övade på teknik, andning och fokus i solhälsningen. Det blev svettigt värre! Johannas pass är alltid utmanande på något sätt, både fysiskt och mentalt och jag går samtidigt alltid från klassen med en varm känsla i kroppen och jag vill bara krama denna härliga tjej!

Därefter drog jag till Eslöv, för att hämta upp maken, lill-tjejen och min mamma som åkt tåg dit, för att sedan köra vidare till Gunnaröds Påskmatmarknad. Där fanns det stånd med producenter av ekologiskt mathantverk och en massa kor, kalvar, får och lamm. Vi köpte allt från bröd, ost och ägg till honung och havtornssaft. Mycket godsaker hade vi med oss därifrån.

Sen bra det av mot Karlshamn för att hälsa på min pappa med familj och fira min födelsedag i efterskott. Efter en god kvällsmat med flygande Jacob och nattning av lill-tjejen så gick maken och jag en kvällspromenad. Jag kände min sugen på att springa en sväng så jag tog en runda till i den underbart vackra skogen som ligger precis intill knuten. Det blev ett par kilometer trail-löpning i makligt tempo.

I morgon verkar det som om våren kommer med besked. Jag ser fram emot en heldag i det härliga vårvädret tillsammans med min fina familj.

Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Fullspäckad dag, men mycket kul! Ja, vädret är verkligen fantastiskt idag! Hoppas att ni har det riktigt bra!
    Kram Jennica

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie