onsdag 2 april 2014

NMT och B.A.B.Y

Nu har jag hittat bilderna från lördagens prova-på-pass i Nordic Military Training (NMT). Det var en sådan härligt varm eftermiddag så det blev premiär för kortärmad tröja. Underbart! Jag tycker att det är så skönt att träna utomhus, och ja, även när det är lite ruggigt, även om jag gillar våren bäst. Ni vet när det är tillräckligt varmt för att ha kortärmat men fortfarande inte så varmt att man blir slö och matt.


Igår kväll när jag kom till Bulltofta och gick för att byta om så upptäckte jag att jag glömt att packa ner en sport-bh.  För en kort sekund tänkte jag att jag inte kunde vara med för jag kan ju inte springa utan sport-bh. Men så lätt skulle jag minsann inte slippa undan så jag drog till Coop Extra ett stenkast bort och köpte mig en sport-bh från Pierre Robert. Riktigt skön var den också. Tack Coop för att ni räddade mitt löppass!

Vid18.30 när jag mötte upp ett gäng springsugna tjejer så strålade solen. Kortärmat var visserligen inte att tänka på för det var lite kyligt men nu när det var ljust ute så kunde vi plötsligt se varandra lite bättre och framför allt så var det lättare för Pernille att studera vår löpteknik och ge tips på hur vi kan utveckla den för att få ett mer effektivt löpsteg. Så bra! För min del gäller kortare och snabbare steg. Det blir till att öva, öva, öva för att bryta invanda mönster.



Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Så kul det verkar Nellie! Jag kanske hänger på om jag nånsin blir av med min sega vårförkylning.... Kul också att du har hittat vår blogg!

    Kram Ida

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie