torsdag 10 april 2014

Soffläge

Det är soffläge för min del. Lill-tjejen har varit dålig sedan i söndags kväll (kräksjuka) och jag trodde att jag och maken (magiskt nog) hade klarat oss. Jag är inte så säker på det längre. Plötsligt känner jag mig allmänt risig, ont i ryggen och i bröstet och har ingen aptit. Under dagen har jag trugat i lill-tjejen vätskeersättning och kommit med all världens förslag på mat som hon kan få, men nej, det är knappt saften går ner. Jag insåg dock snabbt att det är inte finns mycket i skåpen här hemma som man kan ge till någon som inte ätit fast föda på flera dagar. Så det blev till att handla nyponsoppa, dollarfranska och mariekex. Inte för att hon vill ha något av det ännu men när hon vill så är det ju bra om det finns hemma. Nyponsoppa får jag dock köpa mer av för den har jag redan druckit upp.


Nu ska jag vila en stund och hoppas att jag slipper ligga på knä över toaletten, för det har jag verkligen ingen lust med!

Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie