måndag 2 juni 2014

Kullamannen 2014

I lördags var det dags för mitt andra lopp på Kullaberg. Egentligen hade jag velat prova den lite längre banan (svart bana) blev det bara den korta (blåa) banan även denna gången. Det finns goda anledningar till det men mer om det en annan gång. Med facit i hand så var det tur för när jag trampade snett och stukade foten vid knappa 4km så var jag rätt glad att jag bara hade ett par kilometer kvar. Jag var dock lite tjurig för att jag inte kunde köra på i nedförsbackarna som planerat och för att jag hade sparat mig i onödan inför den branta backen (i dödens zon, ja du hör ju själv) som aldrig dök upp längs banan.

Jag sprang givetvis i mina nya terrängskor men på de torra och hårda grusstigarna så var de inte mycket till hjälp, snarare tvärt om. Jag hade önskat lite mer off road-terräng och mindre "vanliga" grusstigar. Trots det var det ett riktigt härligt lopp och jag ska absolut anmäla mig till nästa år. Då kanske det kan bli svart bana?!?

Bilder lyser med sin frånvaro nu för tiden. Men vänta bara, snart kommer mina semesterbilder och då får ni nog bilder så det räcker och blir över. 

Flygande hälsningar /Nellie

2 kommentarer:

  1. Så himla tråkigt med foten! Hoppas det känns lite bättre....
    Och det ska bli kul att se semesterbilder! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  2. jag har funderingar på kullamannen till nästa år faktiskt… var det ett bra arrangemang?

    (och ja, sup med yoga i varberg - kolla trendenser på instagram!)

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie