tisdag 10 juni 2014

Träna hemma

Att träna hemma tycker jag kan vara svårt. Jag får liksom inte riktigt ro till det när det finns så mycket  annat som jag känner att jag "borde" göra. Som att vika tvätt, dammsuga, plocka undan, putsa fönster, rensa bland papper, jag ni förstår, listan kan göras lång. Samtidigt VET jag att träningen gör att jag orkar med de där "trista" sakerna mycket bättre. Varför är det då så svårt? Jag vet inte.

Vad jag däremot vet är att jag behöver någon som berättar för mig vad jag ska göra, Inte för att jag inte kan komma på pass själv, det gör jag ju hela tiden i rollen som instruktör. Men det är kanske just det, när jag tränar hemma så vill jag att någon annan gör jobbet och jag kan bara åka med. Genom att ta hjälp av någon form av träningsupplägg så ökar sannolikheten att jag tar mig i kragen och kör ett pass. Det kan vara pass jag sett i en tidning, en app eller något annat. För mig är det viktigt att det är lätt att förstå hur passet ska gå till och helst ska det vara okomplicerade övningar som är enkla att genomföra rent tekniskt.

Hittills har jag testat ett par olika tekniska hjälpmedel och dessa gillar jag bäst:

NTC-appen (nike training) - jag kör de korta 15-min passen i "get focused"
Appen är gratis och superenkel att följa.

Yogobe.se - min favoritinstruktör är fortfarande Johanna Andersson
Medlemskapet kostar en slant men man har en hel del att välja på även om det fortfarande finns en del förbättringspotential. Du kan prova gratis i 3 dagar för att se om du gillar det.

Vilket är ditt bästa träna hemma-tips?


Flygande hälsningar /Nellie

2 kommentarer:

  1. Hmm....jag har inga riktigt bra hemmaträningstips....för jag tycker ju själv att det är så svårt! Det är absolut lättare om man gör det tillsammans med någon, jag brukar dra med mig stora tjej. Det funkar bra, då peppar vi varandra!

    Jag håller också med om att det är svårt att hitta på övningar medan man håller på. Inte för att jag inte kan komma på övningar, det kan jag...men det känns ändå lite omotiverande på något sätt. Om jag nu ska göra det, och inte följa ett specifikt pass jag fått av någon eller läst någonstans, så måste jag ha bestämt innan exakt vad jag ska göra.

    Men svårt är det....tycker jag.

    Kram Jennica

    SvaraRadera
  2. Yogaglo!!! Samma koncept som yogobe fast billigare (18 dollar/månad) och mycket mycket mycket bättre klassutbud.

    Men, klasserna är på engelska :-)

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie