måndag 16 juni 2014

Morgonens Tabata

Morgonens Tabatapass var lite skakigt. Det verkade som om passet skulle ställas in men så dök det upp två glada tjejer i sista sekund. Jag hade nästan ställt in mig på att det inte skulle bli något och var först lite lättad för jag har rätt mycket träningsvärk i ändan från helgens yoga. Jo man kan faktiskt få träningsvärk av yoga, fast det är ju ett helt annat ämne. Samtidigt blev jag glad att det blev pass för det finns inte mycket som slår morgonträning, när man väl kommit igång vill säga. Fram tills dess kan jag komma på både den en och två anledningar till att inte träna just då. :)

Dagens pass såg ut såhär:
Varje set (med 8 omgångar) innehåller två övningar, eller två varianter av en övning

1 a Uppvärmning med rörlighetsserie - framåtfällning, djup squat, res upp
1 b Knäböj

2a Kålmasken
2b Plankan-varianter

3a Boxjump med 90° rotation
3b Boxjump med gränsling

4a Armböj smalt på brädan
4b Armböj med ena handen på brädan

5a Burpee
5b Knäböj med upphopp

Nu har jag just ätit kvällsmat och det blev det rester av morotspajen från igår. Det är en av de absolut godaste pajerna jag vet. Har du inte redan testat den så gör det!

Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Det glädjer mig att höra att du också fick träningsvärk i rumpan ;-)

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie