måndag 23 februari 2015

Get focused!

Nu har det gått tre veckor sedan jag började jobba med min daily grateness journal och jag har kommit en tredjedel på vägen av de första 90 dagarna. Det är nämligen så boken är uppbyggd, i 90-dagarssjok, vilket gör att det blir lättare att fokusera på färre saker och faktiskt få saker gjorda.

Jag skriver i boken princip varje morgon/förmiddag och ibland på kvällen. Det händer nämligen rätt ofta att jag istället börjar dagen med att avsluta gårdagen, men jag tycker att det fungerar rätt bra det med. För mig är huvudsaken att jag reflekterar över hur dagarna är, vart mitt fokus ligger, vad jag ska göra, vad jag undviker att göra och av vilken anledning.

Just fokus är något jag verkligen märker när jag tappar. Då jag vill göra allt på samma gång så inget blir gjort och jag blir frustrerad. Nej, jag mår mycket bättre när jag fokuserar på färre saker och ser till att landa dem innan jag fortsätter med nya idéer och ambitioner. Som det står i boken "att försöka uppnå något med fel mindset och fokus är slöseri med tid". Ok, då kör vi ny vecka med nya actions, och rätt fokus!


Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Jag är tacksam för att du också tycker att den är lite jobbig och lite bra :-)

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie