söndag 8 februari 2015

Underställ i ull

Vintern håller fortfarande i sig och idag har det varit riktigt kyligt här i söder. Temperaturen har legat runt nollan och det har blåst kallt, ja ni vet en äkta Skånsk vinter. Eftersom jag gärna är ute i naturen även under vinterhalvåret så har underställ funnits i min garderob sedan väldigt många år tillbaka. Först var det noppriga ställ marinblått från Helly Hansen som bara fanns i one size och därmed inte passade någon speciellt bra. De byttes senare ut mot en något uppdaterad variant i syntet, fortfarande från Helly Hansen men nu med både storlekar och herr och dam-modell. För ett par år sedan upptäckte jag hur varmt och skönt det är med underställ i ull och sedan dess har vintergarderoben uppdaterats med både underställ och strumpor i just ull. Senaste tillskottet kommer från ett relativt nyupptäckt norskt märke Stormberg. De har färgglada underställ till bra priser och har just nu kampanjpris på vissa ullunderställ. Jag har byxan och tröjan som heter Rosendal. De är relativt stora i storleken så väljer du mellan två så rekommenderar jag att beställa den mindre. Jag brukar beställa på nätet men har även besökt butiken på Emporia i Malmö som har väldigt trevlig och serviceinriktiad personal.

Förutom underställ i ull så har de även väldigt mycket andra kläder för uteliv, ja i naturen menar jag då. Spana in här om du hittar något som faller dig i smaken.

Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie