fredag 6 november 2015

Joggningtur

Efter en arbetsvecka med många timmar sittande på ändan framför datorn så kände jag mig otroligt sugen på att komma ut och röra på mig. Egentligen hade jag tänkt träna igår men efter att ha somnat i storasysters säng vid nattningen så kunde jag inte riktigt kicka igång kroppen. Visst lockade soffan, men de tomma, dimmiga och gatlyktebelysta gatorna lockade mer. Så när lillasyster somnat drog jag på mig träningskläderna, satte igång ett avsnitt av Maratonpodden och började jogga. Det gick inte snabbt, och till en början gick jag bitvis men vet ni vad, det spelar väl ingen roll. Efter ett tag så ville benen bara jogga och jag ökade tempot lite, inte mycket, men lite. Jag blev aldrig riktigt trött men jag blev skönt varm i kroppen. 30 min senare var jag hemma igen; pigg och glad, och samtidigt lugn och nöjd. En varm dusch senare satte jag mig i soffan men en kopp te och en macka och satte på Tvn.


Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie