söndag 15 november 2015

Rensa i röran

Planen för november är att rensa och röja och det är precis vad vi gjort i helgen. Det går sakta men säkert framåt och jag hoppas vi lyckas komma i hyfsad ordning till jul så vi då kan sitta framför brasan nere i gillestugan och mysa. Jag gillar verkligen att ha ordning och reda hemma. Helst vill jag att var sak ska ha sin plats så jag slipper yra runt och leta när jag behöver något.

Medan maken sorterat och fixat i källaren så har jag fått byrån på plats i barnens sovrum. Storasyster har själv fått lägga ner sin kläder i lådorna så de ligger inte riktigt så välordnat som hennes mamma hade önskat men helt ärligt, vad gör det? Nu springer hon i alla fall glatt och hämtar kläder när det är dags att klä på sig och det är ju en bra början...även om det ibland dröjer en bra stund innan kläderna kommer på kroppen. Även lillasysters kläder har flyttat in i deras sovrum och jag passade på att gå igenom dem för att rensa ut det som blivit för litet. En halv kasse till skänkar-lådan blev det. Några tavlor kom upp också när jag ändå var i farten. Indianflicka är en favorit som jag köpt här.


Nu är det snart dags att runda av kvällen och se till att komma i säng i tid. Men först ska en matlåda och ett mellanmål fixas och en korg med tvätt vikas. 

Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie