måndag 28 december 2015

Mitt yogaliv

Idag har vi äntligen gått "live" med projektet Mitt yogaliv som jag nämnde härom dagen. Vi har jobbat väldigt mycket med huvudkaraktären Liv och det är så himla kul att äntligen få visa upp henne. Jag älskar Maries illustrationer och jag är väldigt glad att hon ville göra detta projekt med mig.

Det började med en bokidé och har utvecklats till Mitt yogaliv, en ställe där vi vill vill inspirera föräldrar att hitta balansen i livskaoset, med yoga. Där delar fiktiva ”Liv” med sig av sin vardag, sin yoga, och sina tankar om livet och föräldraskapet. Vår vision är att visa att yogan är en del av vardagen och en del av livet. Vi vill visa hur yogan kan stärka oss vuxna så att vi är kan möta våra barn och omvärlden med ödmjukhet ett mer öppet sinne.

Vad händer med boken då? Den jobbar vi på parallellt eller kanske snarare integrerat med Mitt yogaliv. Bokens arbetstitel är ”En förälders yogaliv” och är (eller rättare sagt kommer bli) en illustrativ och humoristisk seriebok om yoga och föräldraskap.

Om du vill följa Liv och vårt arbetet med boken så finns vi på följande sociala medier:

Facebook
Sidan heter: Mitt yogaliv
https://www.facebook.com/mittyogaliv/info/?tab=page_info&edited=long_desc

Instagram
Användarnamn: mittyogaliv
https://www.instagram.com/mittyogaliv/

Pinterest
https://se.pinterest.com/houseofhelmi/mitt-yogaliv/



Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie