söndag 6 december 2015

Söndag vilodag?

Denna söndag har varit allt annat än en vilodag, den har varit full av massa olika aktiviteter som var och en är roliga på sitt sätt. I morse kom vår lilla spralliga tjej hem igen och hon överöstes av pussar och kramar av sina föräldrar (dvs mig och maken). Vid lunchtid äkte jag iväg på en informationsträff om hur en ger ut sin egen bok. Varför? Ja, det kommer ni få veta mer om innan årets slut (obs, cliffhanger :). Eftermiddagen har jag ömsom målat våningssängen vi köpt till systrarna Rolf så att de ska kunna sova tillsammans i ett rum, och ömsom busat med desamma systrar. Efter en snabb och alltid lika god kvällsmat med Paolos pasta fortsatte målandet tills det var dags att natta de små. Sen fortsatte målandet tills det inte var mer att göra än att vänta på att det skulle torka. Då drog jag på mig löparkläder och joggade längs med de mörka gatorna i byn. Ett par styrkeövningar på det och sen blev det avkoppling med hemmaspa i bastun. Vilken dag! Inte undra på att klockan hunnit passera läggdags... Nu är jag redo. Godnatt!


Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie