söndag 3 november 2013

Feedback är en gåva!

Det var fyra härliga tjejer som ville ha tröjan och ni har alla gett mig jättebra feedback. Stort tack! Jag fick även feedback av några av er utan att ni gjorde anspråk på tröjan, tack även till er! Innan jag kommer till vinnaren så skulle jag vilja stanna här, i feedbackfenomenet ett litet tag. Jag har lärt mig att feedback är en gåva. Att dela med sig av sina tankar och idéer i syfte att hjälpa någon annan är fint tycker jag. Vi borde alla lyssna noga till den som vill delge oss något om oss själva. Det är modigt att ge konstruktiv feedback och inte alltid så lätt. Jag tycker att det är mycket lättare att säga något "positivt", att berätta för någon vad jag tycker att den person gör bra eller är bra på, lättare än att säga något som personen skulle kunna förbättra. Eller vad tycker ni?


Tidigare tog jag inte alltid feedback på bästa sätt. Jag tog det som kritik mot mig som person och ville gärna försvara mig. Men den som ger feedback har ju haft just den upplevelsen hen beskriver, så den är ju sann, för den personen. Om jag försvarar mig så säger jag ju på något sätt att den personens upplevelse är "fel", att den inte stämmer, och det är ju inte sant, och inte heller särskilt trevligt mot den som tagit mod till sig att berätta detta för mig. Nu tycker jag att det är värdefullt att få redan på hur människor i min omgivning uppfattar mig. Det är inte alltid roligt. Ibland sticker det till inom mig när jag får reda på att jag gjort eller sagt något som någon annan uppfattat som negativt. Men det är ju först då när jag vet om detta som jag kan välja att göra något annorlunda, om jag vill det.

Detta har jag lärt mig av er:
  • Bloggen har en bra blandning av inlägg
  • De fina bilderna är uppskattade
  • Designen är snygg
  • Bloggen är välskriven
  • Veckans uppslag är ett kul inslag
  • Jag skriver inspirerande
  • De nyttiga recepten gillas
  • Mer detaljer kring min träning och mina mål önskas
  • Jag skulle kunna aktivera mig mer på sociala medier
  • Önskan att dela med mig av min veckoplanering för maten 
Den som vinner en Alma Tee i glory orange från Rönisch är Nikolina! Du var först med att kommentera och hade förbättringsförslag som jag gärna tar till mig. Maila din adress till nellie@flyinghippo.se så kommer tröjan på posten! Ni som inte vann tröjan får ett tröstpris bestående av ett par Reztart bars.
Sandra
Cherie
Antonia
Maila er adress så får även ni ett paket på posten. Grattis till er och grattis till mig!


Flygande hälsningar /Nellie

5 kommentarer:

  1. Grattis till vinnaren av tröjan! Och ja grattis till oss alla med att kunna ge varandra feedback! Det här med att ge Feedback skriftligt tycker jag är så svårt, jag har svårt att förmedla mina ord när jag skriver så jag är livrädd att det skall låta negativt när jag är positiv eller för att JAG tycker något så menar ju inte jag att person tycker eller har fel!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Kloka tankar om feedback. Det är precis så man borde tänka. Jag ska verkligen ta det med mig.
    Och du, en dejt till Skogboken hade varit najs. Vi hänger gärna på. Det hade varit kul och ses. Kram

    SvaraRadera
  3. Det där med feedback....så viktigt, men så svårt. Svår att ge, i alla fall den negativa...eller kritiska eller vad man nu ska kalla den. Jag har lätt att ge människor positiv feedback, det är inte så svårt. Däremot kan det vara svårt att ge konstruktiv feedback, som gör att de kan använda den för att utvecklas. Många människor, mig själv inkluderad, tar det kanske inte så heller...att nu får jag en chans att utvecklas. Man tar det negativt och blir ledsen. Jag tränar, både på att ge och ta! :)

    Och Skogboken - jag är gärna på där om det är ok! Det hade varit kul med en utflykt! Får väl se om jag får med en eller två tjejer, helt klart en i alla fall! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej igen,
    Vet inte om du läser bloggen Hildas Hem? Hon skriver om Grön hudvård idag och jag tänkte på dig och Tina.
    http://www.hildashem.se/2013/11/gron-hudvard.html
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad glad jag blir! Och vilka kloka tankar du har kring feedback - kan bara instämma om att det ibland kan vara lite svårt att ta till sig feedback på rätt sätt, men att det är väldigt värdefullt om en lyckas :) Ser fram emot att fortsätta följa din blogg!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie