torsdag 21 november 2013

Hej Blintarmen!

Ligger i over size sjukhusskjorta och väntar på besked om operation eller inte. Det är blindtarmen som ger sig till känna. Har inte speciellt ont av den men är redan trött på sjukhussängen och framför allt hungrig som en varg. Hoppas det blir operation snart om det nu ska ske.

Jag passar på att reflektera över mitt liv, vad jag vill göra mer av och vad jag villl göra mindre av, eller kanske inte alls. Jag målar upp drömmar och smider planer för framtiden. Rätt härligt faktiskt! Att ligga på latsidan är ju inte direkt min melodi, inte ens i sjukhussängen.


Kom ihåg att lyssna på kroppen och ta signalerna på allvar. Fram till att jag fick reda på att det var blindtarmen har jag tänkt många gånger att det var nog onödigt att söka vård för detta, det är ju inte så farligt.

Flygande hälsningar /Nellie

4 kommentarer:

  1. Jag tror jag håller tummarna för att det blir operation. Det är liksom lika bra när den väl har börjat spöka, den där lilla prylen... Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Läser ditt inlägg med ett leende, inte för ev operation utan för att du verkar ligga ko lugn och fundera på annat... Jisses jag hade varit skit nervös!
    Kanske är det lika bra att det sker istället med en operation...
    Krya på dig
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Underbara Nellie! Så typiskt dig att ligga i sjukhussängen och liksom utnyttja den "dödtiden" till något nyttigt! :)
    Jag hoppas att allt har gått bra för dig, har tänkt på dig hela kvällen. Jag hör av mig i morgon.
    Stor KRAM!!!! <3

    SvaraRadera
  4. Vad är det som hänt? Inflammation? Låter inte som en kul upplevelse i alla fall. Krya på dig i mängder!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie