söndag 17 november 2013

Frukt är också godis!

Oj, oj, oj, vad jag är stel idag. Undrar om det är från yogan, tabatan eller curingen, eller det kanske är lite av varje. Ont gör det i alla fall och nej, inte sådär sköt ont, utan det-tar-emot-att-röra-sig-ont. Baksida och insida lår har fått sitt (det är nog från de nya övningarna på tabata-passet) och även skulderbladen (förmodligen från allt sopande på curlingbanan). Idag har det blivit två promenader och lite trädgårdsarbete i höstsolen, allt för att håll kroppen igång så den blir lite mjukare. I morgon vankas tabata igen, fast med andra övningar tack och lov. Rörlighetspasset däremot känns efterlängtat. Jag hade tänkt ge kroppen lite mjuk yoga idag med nu står det mellan det eller att komma i säng i rimlig tid och i dag väljer jag sängen.

Trädgårdsarbetet bestod i ogräsrensning och häckklippning. Inte för att jag vet om det är läge att klippa häcken nu så här sent på året men så blev det i alla fall. Jag skördade även det sista av örterna vilket var en hel del tack vare den milda höst vi har haft. Nu ligger persilja, salvia, oregano och rosmarin på tork. Vi skaffade en ört- och svamp-tork för just detta ändamål tidigare i år. Jag hade en förhoppning om att hitta lite svamp att torka men det har det inte blivit mycket till svampplockning denna höst så jag får nöja mig med örterna. Förutom örter har jag torkat jordgubbar och rabarber. De senare blev ingen hit men jordgubbarna är goda torkade och perfekta som alternativ till smågodis. Jo då, frukt är också godis!


Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie