måndag 13 oktober 2014

Middagsfrid

På min höstlista står att vi ska prova en matkasse och det är just vad vi ska göra denna veckan. Ett tag efter att jag delat höstlistan så efterlyste jag tips på matkasse och jag fick en hel del, även om alla kom från en och samma person. Av samma person fick jag sedan påpassligt nog ett introduktionserbjudande från Middagsfrid. Tack Pernille! :)

Vi gjorde slag i saken och beställde en vegokasse varannan vecka och idag fick vi den första leveransen. Förutom en halvvissen pak choi så ser det lovande ut. En stor fördel med matkassen är att maken kommer laga mer mat eftersom han är betydligt bättre än jag på att följa recept och det passar honom utmärkt med en förutbestämd maträtt men tillhörande recept och  alla råvaror tillgängliga. Min utmaning blir att faktiskt följa receptet och inte sväva ut för mycket. Wish me luck!

Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie