torsdag 23 oktober 2014

Plats för yoga

Även denna dag började med yoga i mitt yogarum i källaren. Ja jag vet, det är hur lyxigt som helst att ha ett helt rum för yoga här hemma och faktum är att det gör det faktiskt mycket mer sannolikt att yogan blir av. Mitt tips till er som tänker att ni vill yoga men känner att det inte blir av, se till att skapa en yogaplats i ert hem. Det behöver inte innebära att mattan ligger utrullad jämt och ständigt men det ska vara enkelt att rulla ut mattan där (utan att behöva flytta på en massa saker), tända ett ljus och kanske sätta på lite härlig musik. Jag har en yogalåtlista på Spotify som du kan lyssna på (om du har ett premium-konto).

För er som inte kan lyssna på denna lista så kommer här mina 3 bästa låttips just nu:

Helios - Bless this morning year
Bliss - Sunrise
Stanton Lanier - Peace

I morgon är det dags igen för de sista tre dagarna i den teoretiska utbildningen som jag går på the Academy. Jag har ägnat en timme eller två per kväll på att repetera förra veckans lärdomar och förbereda mig på tentan nästa vecka. Det har inte varit helt lätt varken att få tiden eller energin att räcka till men jag hoppas det räcker för att bli godkänd å tentan i alla fall.

Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie