måndag 17 augusti 2015

Att bestämma sig

Jag vet inte hur det är för er, men för min del så har jag alltid tusen saker i huvudet som jag skulle vilja göra. Det kan vara allt från att sätta upp en hylla, testa ett nytt recept, sortera papper (nja, det kanske jag inte vill göra, men jag vill gärna ha ordning), busa med mina barn, umgås med maken, träna...ja listan kan göras lång. Min största utmaning är att prioritera, och att inte alltid göra det jag helst vill göra. Då blir det lätt att jag duttar lite här och där så blir inget riktigt gjort.

När det gäller min träning så ser det ungefär likadant ut. Jag vill så mycket men det är sällan jag faktiskt gör alla passen jag tänkte att jag skulle. Ofta beror det på att jag har stora planer, som inte riktigt är verklighetsförankrade, och därmed orimliga att genomföra, men utan planen så hade det blivit ännu mindre träning, det är jag rätt säker på. Som jag skrev igår är det fokus på yoga just nu. Men så läste jag Saras blogg och ville genast träna styrka tre gånger i veckan också! Sakta i backarna tänker ni säkert nu, och jag håller med. Jag tänker behålla fokus på yogan ett par veckor framåt för att jag känner att det är det min trötta kropp behöver, trött av för lite sömn. Sen, när jag hittat en bättre balans, då kan jag börja smyga in lite mer styrketräning. Der ser jag fram emot!

Att bestämma sig handlar inte bara om att välja, det handlar också om att välja bort!

Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie