söndag 16 augusti 2015

Var är min yoga?

Jag har kommit av mig i min egen yogapraktik under sommaren. Istället har jag lagt all min yogafokus på de yogaklasser jag har haft. Det är ju lite synd eftersom jag både vill och behöver yoga för min egen skull, och så innebär ju egen praktik inspiration till nya yogaklasser. Nu är det inte långt kvar innan höstschemat drar igång och då ska jag ha två yogaklasser i veckan. Poweryoga nivå 3 på måndagkvällen och Yinyoga på torsdagmorgonen. Men jag saknar inspiration. Så därför har jag bestämt mig för att yoga minst 10 min varje dag, de dagar då jag int elever pass själv (dvs 5 dagar i veckan). För att göra det enkelt för mig så låter jag familyyoga guida mig. Jag börjar med de passen som är ca 10 min och fortsätter sedan med de på 15 min och sedan 20 min. Det blir sammanlagt 11 pass så det räcker två veckor framåt. Förhoppningsvis ger det mersmak och inspiration att fortsätta.

Har du någon annan yogatjänst, yogadvd, yogabok eller liknande som du kan använda och hänga på? Du bestämmer själv hur du vill lägga upp din yogaplan, det viktiga är att du bestämmer dig för att du vill prioritera yogan och hur du ska göra det, på det sätt som passar dig. Vem är med?


På tisdag blir det alltså pigg och avslappnad. Den passar nog bäst på morgonen så jag satsar på att komma upp tidigare och köra klassen innan det är dags att knalla till förskolan med storasyster.

På onsdag ska nacken och axlarna få kärlek. Det blir en skön kvällsklass.

På torsdag ser jag fram emot ett pass som ger energi och kraft. Den ska jag också försöka få till på morgonen.

Så, nu har jag lagt in dessa pass i min och makens gemensamma kalender. Det skapar betydligt större sannolikhet att de blir av. Om jag även ber maken om hjälp att se till att jag inte har en massa ursäkter blir sannolikheten ännu större att jag verkligen tar mig tid till yoga.

Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie