fredag 6 december 2013

Eftermiddgasfika

Mellan en tur till mataffären och simskolan (eller babysim kanske det heter fortfarande) blev det ännu en fikastund, fast denna gång på egen hand. Man skulle kunna tro att jag inte gjort annat än att fika idag, först förmiddagsfika och nu eftermiddagsfika. Jag testade det lokala surdegsbageriets saffransbulle. Oh la la, så gott! Jag är en sucker för något kompaktare kakor och denna var perfekt i konsistensen, och fullproppad med saffran. Nästa vecka, passande nog på självaste lucia, är det vi som bakar lussekatter här hemma. Då blir det den något mer traditionella varianten skulle jag tro.


Trevlig fredag!

Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Mums, vilken härlig fikadag! Vi planerar att baka lussekatter och pepparkakor i morgon med mamma och syrran. Hoppas bara vädret tillåter....
    Kram!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie