måndag 9 december 2013

En skitdag med vitaminer

Det började stressigt och med strul både hemma och sen på jobbet. Och en svullen hals på det. Ett par möten senare var jag redo att kasta mina pappershögar med kommentarer och anteckningar och aldrig kolla på dem igen. Men det gjorde jag så klart inte. Jag bet ihop ett tag till men begav mig sen ner på stan för att få miljöombyte och en god kopp kaffe. Jag bytte alltså kontoret mot fiket. Det betyder inte att jag slappade helt och hållet. Jag jobbade, och förmodligen mycket bättre än jag gjort om jag stannat i den deprimerande kontorsmiljön.

Jag lyckades fixa vikarie till tabata-passet men fick ställa in rörligheten och försöker att inte ha dåligt samvete för det. Varför är det så svårt? Jag tycker ju att det var rätt beslut. I kväll har jag preppat mig med vitaminer och antioxidanter i form av apelsiner (de är ju underbart goda så här års), raw food-bollar och citron-, ingefära- och honungsvatten. Hoppas denna mirakelkur funkar!

Det hände faktiskt en bra grej idag också. Det blev klart att jag ska vara med och starta ett B.A.B.Y runners team i Malmö. Hoppas några av er som läser här vill hänga med och springa! Om du vill vara med som ledare så hör av dig till Malin (mer info finns i länken) snarast.


Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Hoppas du lyckades boosta dig full med vitaminer så att det känns bättre idag!!
    Stor KRAM!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie