lördag 21 december 2013

Smygjul

I dag har vi firat smygjulafton här hemma, eller genrep som en viss Supertomte uttryckte det. Vi har ätit julbord, tagit in den stora granen, druckit glögg och spelat julklappsspelet. Hur mysigt som helst! PÅ tisdag kör vi igen, men med annat sällskap! Ibland är det bra att ha många familjer, det blir liksom dubbelt av allt det roliga. På julbordet fanns traditionella saker som julskinka, köttbullar, prinskorv, ägg och lax. Men även en vegetarisk sallad som var riktigt god. Grönkål, rödkål, apelsin, fikon och rostade hasselnötter. Och så en dressing på det. Ett gott och fräscht inslag på julbordet tycker jag.


Förmiddagen spenderades som vanligt i gruppträningssalen. Först yoga och sedan tabata. Alltså, det var så kul att träna, och att leda pass. Och jag fick så många fina kommentarer. Det värmer verkligen i hjärtat och ger mig kraft att fortsätta mot att göra MER av just det. Jag var nästan lite övertaggad och ballade stundvis ur, på ett charmigt förvirrat sätt, har jag hört. :) Jag känner redan träningsvärken i baken. Det kommer bli en stel söndag har jag en känsla av. Och vad är lösningen på det. Just det, yoga!

Flygande hälsningar /Nellie

2 kommentarer:

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie