måndag 8 december 2014

Vi ska visst få tillökning

Idag började jag förstå på riktigt att vi ska få tillökning i vår familj. Barnmorskan upplyste mig nämligen om att bebisen i magen är "färdigutvecklad" (är nu i v 38) och ska bara växa till sig lite mer. Ja, det är ju i och för sig en historia helt för sig själv, om bebisens tillväxt. För att göra en lång historia kort, den är mindre än "normalt" och därför går vi på en massa extra kontroller för att hålla koll på att den växer och mår bra. Till saken hör att både jag och maken var små som nyfödda och vår dotter vägde bara 2500g när hon kom till världen så det verkar ju onekligen ligga i generna. Alla värden de har kontrollerat är dessutom normala och jag mår hur bra som helst så jag tycker det hela är lite överdrivet, men samtidigt är jag glad att det finns så mycket resurser som vill hålla koll på att allt är som det ska.

Bild: Louise Dock
Beräknat förlossningsdatum är den 28/12 men statistiskt sett så bör det bli ett par dagar tidigare eftersom det är andra gången jag föder barn. Nu kom ju lill-tjejen (som snart kommer få byta "namn" till stora tjejen antar jag) ett par dagar tidigt trots att statistiskt sett går förstföderskor över tiden ett par dagar så jag vet inte riktigt hur mycket en ska ta den där statistiken på allvar, det är ju trots allt bara siffror. Jag har i alla fall fått för mig att vi kommer ha en bebis innan julafton (ja till och med innan den 22/12) men vi får väl se hur det blir med det.

Bild: Louise Dock
Flygande hälsningar /Nellie

2 kommentarer:

  1. Åh det är ju jättesnart! Så mysigt. Snart är ni fyra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jamen den 28de är ju en alldeles förträfflig datym ☺

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie