måndag 12 oktober 2015

De sista tomaterna

Det där med att odla tomater var ju inte helt enkelt. Fast det har ändå gått bättre än jag vågade hoppas på. Plantorna blev jättestora och de var fulla med söm gula blommor. Men då var det redan augusti.  När värmen och solen sen försvann så blev det inte mycket mer av det. Efter att ha följt min kompis bästa tomattips så satte det lite mer fart och fler tomater visade sig. Sen är det ju bara det där att de ska bli röda (eller gula) också.

Nu är nästan allt som var kvar på de hängiga tomatplantorna skördat, och de hänger nu i stora klasar i köksfönstret i hopp om att de ska eftermogna. Ett annat gäng tomater är i ugnen för att bli typ tomatpuré. Ja det närmar sig slutet på skördesäsongen och jag kan inte säga annat än jag börjar bli redo för hösten och till och med vintern.






Flygande hälsningar /Nellie

2 kommentarer:

  1. Du ser ut att ha fått en ordentligt skörd tycker jag!
    Man måste bara älska tomater tänker jag. Framförallt om man lyckats odla dom själva.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Under omständigheterna så blev den ok. Men ett växthus hade nog gjort susen... :)

      Radera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie