tisdag 13 oktober 2015

Scones till frukost

Alltså finns det något godare än nybakat scones till frukost? Jag tror faktiskt inte det. Så då finns det kanske någon vits med att bli uppdragen ur sängen 06.00 av en pigg liten tjej i alla fall. För ja, då har en ju gott om tid att svänga ihop en scones-smet och skjutsa in en plåt i ugnen och ändå äta frukost innan tuppen gal. Nja, kanske inte riktigt så tidigt men nästan.



Receptet jag utgick från var detta, men jag bytte ut en dl mjöl till grahamsmjöl och strösslade i lite krossade linfrön. Den enda som inte gillade de nybakade mästervärken var storasyster. Hon tyckte uppenbarligen att ett två dagar gammalt levain var godare. Jag, stött? Inte alls. *otacksamma unge*


För att vara en riktigt bra fruktost ska den även innehålla gott kaffe, ägg, och gärna en skål turkisk yoghurt, honung, rostade nötter och färska bär. Just dessa hallon är de jag skördade i vår trädgård, det är lyx på hög nivå det!



Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie