måndag 18 februari 2013

Dåligt väder?

Det ösregnade under eftermiddagen, lite sådär läskigt snöblandat regn som blir slask så fort dropparna når marken. Ett jäkla skitväder rent ut sagt! På vägen hem från jobbet så ringde jag maken och frågade om det regnade hemma, det gjorde det inte. Jag frågade då om vi skulle ta en springtur när jag kom hem, alla tre, med Maja i springvagnen. Det ville han. Jag tyckte det var lite konstigt att regnet fortsatte ösa ner och det kändes inte som att det var särskilt sannolikt att det skulle vara uppehåll i våra hemtrakter. Det var det inte heller, med det var sant som han hade sagt, det regnade inte, det snöade. Jag hade missat den lilla detaljen tack vare störningar under vårt samtal. Ja ja tänkte jag, lite snö är väl egentligen inget hinder? Visst var det lite slirigt på vissa ställen men hur motigt det än var stundvis (när det plötsligt blåste regnslask rakt i fejset) så kändes det så skönt att komma ut i frisk luft och få lite cirkulation i kroppen efter en dag i kontorsposition. Det låter kanske hurtigt, och det kan man väl säga att det är men jag väljer att se det som en självinvestering. Och ja, det är ok att gå en bit när man känner att det blir för motigt. Det gör jag, men jag är nöjd ändå!



9 kommentarer:

  1. Heja! riktigt bra gjort, det är ibland lite motit att ta sig ut, men himlar vad skönt det är när man äntligen är ute.

    Hade barnen varit mindre hade även jag investerat i en motionsvagn, men de tycker ínte om att sitta i vagnen längre.

    Sköt om dig nu
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  2. Snöslask var väl lite eländigt, härligt att ni gav er ut ändå. Och skönt även för lilla tjejen att komma ut! Vad smart med en sådan vagn! Håller på och uppmuntrar sambon till att börja springa, det tror jag han skulle må bra av. Han var brandman i många år och då tränade han ju mer men numera blir det knappt nåt och sedan klagar han på ont i ryggen. Jag som själv är sjuk blir lite frustrerad när jag hör friska människor som inte tar hand om sig fast de kan!!:)

    Kramar och önskar dig en finemang dag!

    SvaraRadera
  3. Bästa känslan är ju efteråt och jag går jag med när det är motigt, blir ju att man tränar olika muskler då, det intalar jag mig iaf!
    Usch nu när man mått dåligt så känns träningsmotivationen i botten... hur ska jag orka i kapp mig, men men får väl gå ut lugnt!
    Vi är friska nu iaf, och jag hoppas att vi får förbli det...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Bara man väl har tagit sig ut så är det inte så jobbigt sedan...

    Vad bra att du planerar att gå ner i arbetstid, då hinner du fundera ut hur du ska gå vidare. Lyssna på magkänslan, det är mitt bästa tips.

    SvaraRadera
  5. Good job! Och jisses vad lilleputtan ser ut att ha det gott i springvagnen. Blir allt lite avis på henne.

    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Ja men visst är det skönt att få röra på sig efter att ha suttit på kontoret hela dagen. Bra gjort av er att ta er ut trots det inte allt för härliga vädret :). Men jag kan tänka mig att det kändes riktigt härligt efteråt.

    Ha det gott! /Jennifer

    SvaraRadera
  7. Gött mos Nellie! Kul att springa ihop också. Kram

    SvaraRadera
  8. Sen är jag som du har en massa skor till olika tillfällen, kanske mina killar går i mina fotspår och blir skor älskare hehe...
    Tog en lugn promenad idag i lagom tempo, visst skulle jag kunna tänka mig att just då ta i lite men det får vänta även om man mår bra nu...
    Kram

    SvaraRadera
  9. Och så känner man ju sig extra nöjd när man tränat utomhus i ett sånt skitväder! :)
    Kram!! Bra jobbat!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie