måndag 25 februari 2013

Seeeegt

Att det ska vara så himla segt att få till träningen här hemma! Även idag tog det emot, vi var så nära att skippa det och maken hjälpte inte direkt till när han kom med oanständiga förslag istället. Men vi tränade minsann, ett NTC bonuspass som vi inte testa tidigare. Nu känns det såklart väldigt skönt att det blev av. Det gäller att få in rutinen så träningen blir en självklar del av vardagen. Där är vi inte ännu, men vi är på god väg.

Once you learn to quit, it becomes a habit.

Flygande hälsningar /Nellie

3 kommentarer:

  1. Grymt ju! Härligt att ni piskar på varandra även om din man var nära att balla ur ett tag. Kram

    SvaraRadera
  2. Du vet...oanständiga förslag kan vara kaloribrännare de med! ;)
    Kram på dig - vad duktiga ni var som tog tag i det!

    SvaraRadera
  3. Hehe, tänkte samma sak som Nellie här ovan:=) Nä, men visst måste det få ta sin tid innan det blir till en vana, duktigt att ni kämpar på ju! Jag kan ju inte träna som andra människor vilket jag sörjer, det skulle vara en dröm att få gå ut och springa t.ex. Men jag har min boll (pilatesboll eller vad det heter?) som jag använder varje dag och det känns bra att jag börjat med det iaf. Jag önskar att alla människor som kan verkligen tar tag i träningen och håller sig friska!!

    Tjatar på sambon, tidigare var ju han brandman och tränade då, men numera så blir det knappt av alls och det är så synd. Det är svårt för honom också eftersom vi inte har så lätt med barnvakt och jag inte kan vara själv med lillemannen men jag hoppas vi får till en rutin även för det. Kramar!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie